2011. október 25., kedd

Házassági évforduló

Október egyik jeles napján ülték sógoromék 10. házassági évfordulójukat. Jó volt együtt örülni, felidézni az eltelt idő emlékeit. Isten igen gazdag áldását árasztotta rájuk, körülvéve őket jóban, rosszban egyaránt.

Erre az emlékezetes napra készítettem nekik egy kis képet, ahol az anyamadár a fészekben ülve táplálja a három kis fiókat, míg az apamadár újabb eleség után indul, de a magasból, távolból is szemmel kíséri kedves családját.

A gurigami technika gazdag lehetőségeit kihasználva készültek el az elemek.
Először a kép alapját képező lapot készítettem el. Egy szürke lemezt vontam be gyűrt papírral. Mivel ez egy vastag papírlemez, az oldalát is be kellett vonni, így minden oldalon 2-3cm-rel nagyobb gyűrt papírt vágtam, mint maga a lemez. Ezt könnyen át lehet az oldalán hajtani, csak a sarkoknál kell egy kicsit figyelmesebbnek lenni.

A kész lemez alá egy újabb karton került, aminek csak a szélét díszítettem. Az élét keskeny gyűrt csíkkal vontam be, majd egy sötétebb árnyalatú kék kartonból készítettem keretet.
Összeragasztottam a két kész kartont. A hátsó oldalát pedig egy sima fehér kartonnal tisztáztam el.

Most jöhet a kép: készítettem a család minden tagjának egy-egy madarat. A legnagyobb, kitárt szárnyú lett az apa, a fészek szélén ülő lett az anya, és három apróság jelképezi a gyerekeket.
Az anyamadár csőréből nem hiányozhat a három kis kukac sem.
A szemeket filctollal rajzoltam, a csőrőkhöz apró piros papírokat használtam. A kicsik kitárt csőre szinte ki sem tudja várni az eleséget.


A fészek papírszövéssel készült, a függőleges csíkok végét befelé kunkorítva.

Mivel ez a 10. évforduló volt, a számot is kis kunkorokból raktam ki.
Az ág és a levelek a síkban vannak csak.

A két kis kunkor azt kívánta jelképezni, ahogy éppen felszáll az apamadár a fészekből.

Igazán egyedi, nagy örömet szerző ajándék lett belőle.

Még teljesebbé, tartósabbá egy olyan képkeret tenné, amibe belefér a kép 3D kiterjedése. Ilyet sajnos nem találtam. Egy reményem van, az apamadár nagyon ügyeskezű ember, hátha ezt a feladatot is meg tudja oldani.
Ha valaki mégis ismer ilyen képkeretet, ossza meg velem a beszerzés helyét.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon kedves a kép!
    Ez http://www.ikea.com/hu/hu/catalog/products/00078032/
    egy 4,5 cm mély keret (ha elég ennyi mélység), de ennek meg az alakja nem lesz talán jó :(

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm az ötletet, a következő képet ehhez a mérethez fogom igazítani. A mélység bőven elég lenne.

    VálaszTörlés